› انجمنها › حقوق کار و تأمین اجتماعی › تأمین اجتماعی › مرجع رسیدگی به شکایت از عملکرد کارکنان بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی › پاسخ به : مرجع رسیدگی به شکایت از عملکرد کارکنان بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی
با درود
با توجه به ماده 4 اساسنامه صندوق تأمین اجتماعی مصوب 20 تیر 1389 هیأت وزیران» و «قانون تشکیل دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت مصوب 8 تیر 1390 محلس شورای اسلامی» سازمان تأمین اجتماعی از سازمان های زیر مجموعه «وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی» است.
هرچند که به موجب تبصره 2 ماده 11 قانون ساختار نظام جامع رفاه و اجتماعی مصوب21 اردیبهشت 1383 مجلس شورای اسلامی «خط مشیهای مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینههای امور بهداشتی، درمانی، سطح بندی خدمات درمانی و سامانه ارجاع برای وزارت رفاه و تأمین اجتماعی [وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی] و قلمروهای آن لازمالاجراء میباشد» و در نتیجه یمارستانهای سازمان فوق مکلف به رعایت ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و می توان نقض مقررات آن را به معاونت درمان و داروی وزارتخانه فوق گزارش کرد اما پرسنل بیمارستان ذکرشده از کارمندان سازمان تأمین اجتماعی می باشند.
به موجب ماده 51 آیین نامه استخدامی سازمان تأمین اجتماعی مصوب 28 اسفند 1386 هیأت وزیران «رسیدگى به تخلفات کارکنان سازمان طبق قـانون رسـیدگى بـه تخلفـات ادارى مصوب سال 1372مجلس شوراى اسلامى و اصلاحات و الحاقات بعدى آن خواهد بود.» و برابر تصویب نامه در خصوص الحاق سازمان تأمین اجتماعی به فهرست دستگاه های موضوع تبصره 1 ماده 2 آیین نامه اجرایی قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 10 اردیبهشت 1393 هیأت وزیران، نام سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یکی از سازمان های مستقل دولتی که «هیأت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان» در آن تشکیل می شود، قید شده است.
قاضی اسبق دادگستری و وکیل پایه یک کانون وکلای مرکز
51 سال سن و 27 سال سابقه قضاوت، وکالت و مشاوره حقوقی
مشاوره حقوقی و وکالت در امور حسبی و دعاوی مدنی، تجاری، خانوادگی، ثبتی، ملکی، جزایی، کارگری و کارفرمایی، صنفی و تعزیرات حکومتی از طریق تماس با شماره:
09396756004
مشاوره آنلاین صوتی و ویدیویی
وب سایت وکیل مرادی