آیین نامه اجرایی
آیین نامه اجرایی

آیین نامه مربوط به حضور و غیاب کارکنان دولت مصوب ۱۳۸۵ هیأت وزیران با اصلاحات بعدی

آیین نامه مربوط به حضور و غیاب کارکنان دولت مصوب ۲۸ دی ۱۳۸۵ هیأت وزیران با اصلاحات بعدی

۱۳۶۵.۱۰.۲۸ – ۸۱۴۵۰ – ۱۳۶۵.۱۱.۲۷ – ۹۸۸
استخدام کشوری
سازمان امور اداری و استخدامی کشور
‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۶۵.۱۰.۲۸ بنا به پیشنهاد شماره .۳۴۳۵‌د مورخ ۱۳۶۵.۱۰.۱ سازمان امور اداری و استخدامی کشور آیین‌نامه مربوط به‌ حضور غیاب کارکنان دولت را به شرح زیر تصویب نمودند:

“آیین‌نامه مربوط به حضور و غیاب کارکنان دولت”

‌ماده ۱ ـ کلیه کارکنان دستگاه‌های اجرایی مکلفند ساعات تعیین شده برای ورود به محل خدمت و خروج از آن را رعایت نموده، ساعات ورود و خروج خود را‌ در کارت یا دفتر حضور و غیاب ثبت نمایند مگر آن که از سوی مقام ذی‌صلاح دستگاه مربوط برای ورود و خروج هر یک از آنان کتباً ترتیب دیگری مقرر شده‌باشد.

‌ماده ۲ ـ ورود به محل خدمت بعد از ساعات مقرر و بدون کسب مجوز قبلی تأخیر ورود محسوب گردیده و با مستخدمی که تأخیر ورود داشته باشد به شرح زیر‌ رفتار می‌شود:
‌الف ـ تأخیر ورود تا ۲ ساعت در هر ماه قابل اغماض بوده و در مرخصی استحقاقی منظور می‌گردد.
ب ـ تأخیر ورود بیش از ۲ ساعت در ماه مستلزم کسر حقوق و فوق‌العاده شغل و مزایای شغل و مزایای مستمر مستخدمین رسمی و ثابت و اجرت و فوق‌العاده‌ مخصوص و سایر فوق‌العاده‌های مستخدمین پیمانی یا دستمزد کارکنان خرید خدمت و قراردادی به میزان کل ساعات تأخیر خواهد بود.

‌ماده ۳ ـ خروج از محل خدمت زودتر از ساعات مقرر نیز تعجیل خروج محسوب گردیده و حسب مورد مشمول حکم قسمت‌های “‌الف” و ب” ماده ۲ خواهد‌بود.

‌ماده ۴ ـ تأخیر ورود در موارد زیر موجه محسوب گردیده و مدت تأخیر در هر صورت جزو مرخصی استحقاقی منظور خواهد شد:
‌الف ـ وقوع حوادث و سوانح غیر مترقبه برای مستخدم، همسر و فرزندان تحت تکفل و نیز سایر افراد خانواده در صورتی که تحت تکفل وی باشند.
ب ـ احضار مستخدم توسط مراجع قضایی و انتظامی با ارایه گواهی مرجع احضارکننده.
‌تبصره ـ تشخیص موارد مذکور در این ماده با مدیر واحد ذیربط خواهد بود.

ماده ۵ (اصلاحی ۱۳۶۷/۴/۱۲)- ‌به مستخدمی که در هر ماه بیش از ۴ بار تأخیر ورود یا تعجیل خروج غیر موجه داشته باشد و جمع مدت تأخیر مزبور به بیش از ۴ ساعت در ماه برسد‌ در قبال مجموع تأخیر برای ماه اول و دوم کتباً اخطار داده خواهد شد و برای ماه سوم فوق‌العاده شغل مستخدمی خاطی به میزان ۳۰ درصد و برای ماه‌ چهارم به میزان ۵۰ درصد و برای ماه پنجم به میزان صد درصد و به مدت یک ماه کسر خواهد شد و در صورت تکرار پرونده مستخدم جهت رسیدگی به”‌هیأت رسیدگی به تخلفات اداری” ارجاع خواهد گردید.
‌تبصره ۱-تأخیر ورود یا تعجیل خروج بیش از ۸ ساعت در هر ماه در هر حال مشمول حکم این ماده خواهد بود.
تبصره ۲- ‌در مورد مستخدمینی که قبلاً به علل دیگری به جز موارد فوق‌الذکر، فوق‌العاده شغل آنان قطع گردیده از سومین ماهی که تأخیر ورود با تعجیل خروج‌ آنان به حد نصاب فوق برسد پرونده امر به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری ارجاع خواهد شد. ‌کارگزینی دستگاه‌های اجرایی مسئول پیگیری اجرای این آیین‌نامه می‌باشند.
زیرنویس:
‌ماده ۵ (مصوب ۱۳۶۵/۱۰/۲۸)ـ به مستخدمینی که در هر ماه بیش از ۴ بار تأخیر ورود یا تعجیل خروج غیر موجه داشته و جمع مدت تأخیر مزبور به بیش از ۴ ساعت در ماه برسد برای‌بار اول و دوم کتباً اخطار خواهد شد و در صورت تکرار پرونده مستخدم خاطی جهت رسیدگی به تخلفات اداری ارجاع خواهد گردید.
‌تبصره ـ تأخیر ورود یا تعجیل خروج بیش از ۸ ساعت در هر ماه در هر حال مشمول حکم این ماده خواهد بود. کارگزینی دستگاه‌های اجرایی مسئول پیگیری‌اجرای این آیین‌نامه می‌باشند.
‌میرحسین موسوی – نخست‌وزیر

 

منبع: قضاوت آنلاین

امتیاز شما به مطلب

لینک کوتاه مطلب: https://www.ghazavatonline.com/?p=15822


منبع: قضاوت آنلاین؛ پایگاه آموزش حقوق در قالب متن، صوت ، ویدیو، نرم افزار و خدمات مشاوره و وکالت


آموزش دریافت کد بورسی رایگان از کارگزاری آگاه در سراسر ایران

در باره علیرضا مرادی

وکیل دادگستری
قاضی اسبق دادگستری، وکیل پایه یک کانون وکلا و عضو تحریریه قضاوت‌آنلاین
بنا دارم به مصداق جمله معروف «ارزش دانش هر شخص به شمار خوانندگان آن است» تجربیات حقوقی و قضایی حاصل از 28 سال سابقه قضاوت، وکالت و مشاوره حقوقی در «موضوعات و دعاوی مدنی، تجاری، خانوادگی، حِسبی، ثبتی، ملکی، کارگری و کارفرمایی، صنفی، تعزیرات حکومتی و جزایی» را با بازدیدکنندگان به اشتراک گذارم.
دیگر نوشته‌های من | وب سایت شخصی
مشاوره حقوقی رایگان در انجمن
مشاوره حقوقی در وب سایت