دکتر ولی الله خان نصر کاشانی
دکتر ولی الله خان نصر کاشانی

دکتر سید ولی الله خان نصر کاشانی

زندگی نامه دکتر سید ولی الله خان نصر کاشانی استاد دانشگاه

دكتر سید ولی الله خان نصر، فرزند سید احمد نصرالاطباء كاشانی بود. او در رجب سال ۱۲۹۳ (هـ . ق.) برابر با ۱۲۵۵ (ش) در كاشان به دنیا آمد. برای تكمیل تحصیلات در دوازده سالگی به تهران آمد و تحصیلات خود را در مدرسه دارالفنون به پایان رسانید و سرانجام دكترای طب را به دست آورد.

پس از تشكیل مدرسه عالی علوم سیاسی در فاصله سالهای ۳۰-۱۳۲۷ (هـ . ق.) ریاست این مدرسه را بر عهده داشت. پس از گشایش دانشگاه تهران، به معاونت دانشگاه منصوب شد. او ۵۲ سال از عمر خود را صرف خدمات علمی و فرهنگی در مدرسه عالی علوم سیاسی، دانشكده حقوق و دانشكده معقول و منقول كرد. در كنار تدریس، ریاست دانشكده پزشكی دانشگاه تهران را بر عهده داشت و تا آخر عمر در این سمت باقی ماند.

موضوع مرتبط: تاریخچه تأسیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران

دكتر سید ولی الله خان نصر در ۲۹ بهمن ماه سال ۱۳۲۴ (ش.) در سن ۷۰ سالگی بر اثر برخورد با یك دوچرخه سوار در پیاده‌رو. ، دار فانی را وداع گفت. پیكرش در امامزاده عبدالله (س.) شهر ری تهران به خاك سپرده شده است.

مبارکیان، عباس، چهره ها در تاریخچه نظام آموزش عالی حقوق و عدلیه نوین، چاپ اول، انتشارات پیدایش، تابستان ۱۳۷۷

5/5 = (2 امتیاز)

لینک کوتاه مطلب: https://www.ghazavatonline.com/?p=9432


منبع: قضاوت آنلاین؛ پایگاه آموزش حقوق در قالب متن، صوت ، ویدیو، نرم افزار و خدمات مشاوره و وکالت


آموزش دریافت کد بورسی رایگان از کارگزاری آگاه در سراسر ایران

در باره مدیر

لوگوی قضاوت آنلاین
تلاش اعضای هیأت تحریریه قضاوت آنلاین بر آن است تا وب سایتی برای آموزش حقوق کاربردی، پاسخگویی به پرسش‌های حقوقی در «انجمن‌های مشاوره حقوقی» و مطالب خواندنی دیگر فراهم‌ گردد.
مطالب بیشتر از من | وب سایت
مشاوره حقوقی رایگان در انجمن