دکتر ابراهیم پاد
دکتر ابراهیم پاد

دکتر ابراهیم پاد

بیوگرافی دکتر ابراهیم پاد قاضی دادگستری و استاد حقوق جزا

دكتر ابراهیم پاد، فرزند مرحوم دكتر مهدی (حافظه الصحه سابق تبریز)، در سال ۱۲۹۰ (ش.) در تبریز به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مدارس رشیدیه و فردوسی تبریز به پایان رساند. دوره لیسانس حقوق را در مدرسه عالی حقوق تهران گذراند.

وی در سال ۱۳۱۲ (ش.) رتبه اول آزمون اعزام دانشجو به اروپا را به دست آورد و در دانشكده حقوق دانشگاه پاریس مشغول به تحصیل شد و با ارائه پایان نامه‌ای تحت عنوان «معاملات فضولی در حقوق تطبیقی» دكترای حقوق گرفت. در همین سال، دوره مدرسه عالی علوم سیاسی و اقتصادی و همچنین موسسه جرم شناسی پاریس را به پایان رساند و پس از طی دوره كارآموزی در پاركه (دادسرا) پاریس، به ایران بازگشت.

مناصب و پستهای قضایی دكتر پاد در دادگستری عبارت بودند از: عضو علی‌البدل محكمه بدایت تهران، دادیار و بازپرس و معاون دادستانی، رئیس شعبه دادگاه شهرستان تهران، مستشار استیناف و دیوان كیفر، رئیس شعبه استیناف مركز، دادستان استان ۱ و ۲ مركز، مدرس دانشكده پلیس و كلاس قضایی دادگستری (از سال ۱۳۱۸ ش) در واقع او از پایه گذاران دانشكده پلیس بود.

در سال ۱۳۳۰ (ش.)، از خدمت قضایی دادگستری كناره گیری كرد و به هیئت علمی دانشكده حقوق دانشگاه تهران پیوست و از اسفندماه همین سال به تدریس حقوق جزای اختصاصی، حقوق جزای تطبیقی و حقوق جزای بین المللی در تمام مقاطع دانشكده پرداخت. از سال ۱۳۳۷ (ش.) استادی كرسی حقوق جزای اختصاصی دانشكده حقوق دانشگاه تهران به او واگذار شد. در سال ۱۳۳۸ (ش.)، به ریاست موسسه جرم شناسی دانشگاه تهران منصوب شد.

اهم آثار تالیفی و تحقیقی دكتر پاد عبارتند از: ۱- حقوق جزای اختصاصی ۲- حقوق بین الملل نظامی ۳- ترجمه حقوق بین الملل خصوصی (اثر نیبویه) ۴- مجموعه تقریرات دروس تدریسی دوره دكترای حقوق جزا ۵- سلسله مقالات علمی و حقوقی چاپ شده در نشریه حقوق دانشكده حقوق و دیگر نشریات حقوقی كشور.

منبع: کتاب چهره ها در تاریخچه نظام آموزش عالی حقوق و عدلیه نوین، عباس مبارکیان، چاپ اول، انتشارات پیدایش، تابستان ۱۳۷۷

4.5/5 = (2 امتیاز)

لینک کوتاه مطلب: https://www.ghazavatonline.com/?p=18062


منبع: قضاوت آنلاین؛ پایگاه آموزش حقوق در قالب متن، صوت ، ویدیو، نرم افزار و خدمات مشاوره و وکالت


آموزش دریافت کد بورسی رایگان از کارگزاری آگاه در سراسر ایران

در باره مدیر

لوگوی قضاوت آنلاین
تلاش اعضای هیأت تحریریه قضاوت آنلاین بر آن است تا وب سایتی برای آموزش حقوق کاربردی، پاسخگویی به پرسش‌های حقوقی در «انجمن‌های مشاوره حقوقی» و مطالب خواندنی دیگر فراهم‌ گردد.
مطالب بیشتر از من | وب سایت
مشاوره حقوقی رایگان در انجمن