دکتر پرویز صانعی
دکتر پرویز صانعی

دکتر پرویز صانعی

زندگی نامه دکتر پرویز صانعی استاد حقوق جزا و جرم شناسی

دكتر پرویز صانعی، در سال ۱۳۱۵ (ش) در تهران به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مدارس ابن سینا، فیروز بهرام و علمیه تهران به پایان رساند. سپس به دانشكده حقوق و علوم سیاسی رفت و با رتبه اول به دریافت لیسانس نائل آمد. آنگاه به امریكا رفت و در دانشگاه‌های كلمبیا و ییل به تحصیل در رشته حقوق كیفری و حقوق تطبیقی پرداخت.

صانعی پس از دریافت فوق لیسانس با ارائه پایان نامه مسائل بازپرسی پلیس در ایالات متحده امریكا دكترای حقوق كیفری و جزایی خود را دریافت كرد.

وی پس از بازگشت به ایران، به عنوان عضو هیئت علمی دانشكده حقوق دانشگاه تهران به تدریس حقوق جزا و جامعه شناسی حقوق پرداخت. پس از تشكیل دانشكده حقوق دانشگاه ملی ایران (شهید بهشتی كنونی) ، به عنوان عضو مدعو و در اوایل ۱۳۵۰ (ش) با عضویت رسمی در این دانشكده به خدمات علمی خود ادامه داد و مدتی نیز ریاست دانشكده را بر عهده داشت.

آثار تالیفی و تحقیقی دكتر صانعی

آثار تالیفی و تحقیقی دكتر صانعی عبارتند از:

۱- حقوق جزای عمومی (دو جلدی)

۲- جامعه شناسی حقوق

۳- حقوق و اجتماع

۴- مقاله‌های متعدد علمی و تحقیقی كه در نشریه‌های حقوق مردم، حقوق امروز و مجله كانون وكلا، در پیش از انقلاب به چاپ رسیده است.

منبع: قضاوت‌آنلاین به نقل از کتاب چهره ها در تاریخچه نظام آموزش عالی حقوق و عدلیه نوین، عباس مبارکیان، چاپ اول، انتشارات پیدایش، تابستان ۱۳۷۷

5/5 = (25 امتیاز)

لینک کوتاه مطلب: https://www.ghazavatonline.com/?p=26197


منبع: قضاوت آنلاین؛ پایگاه آموزش حقوق در قالب متن، صوت ، ویدیو، نرم افزار و خدمات مشاوره و وکالت


آموزش دریافت کد بورسی رایگان از کارگزاری آگاه در سراسر ایران

در باره مدیر

لوگوی قضاوت آنلاین
تلاش اعضای هیأت تحریریه قضاوت آنلاین بر آن است تا وب سایتی برای آموزش حقوق کاربردی، پاسخگویی به پرسش‌های حقوقی در «انجمن‌های مشاوره حقوقی» و مطالب خواندنی دیگر فراهم‌ گردد.
مطالب بیشتر از من | وب سایت
مشاوره حقوقی رایگان در انجمن